Rabarbermoes




De rabarber in de moestuin van mijn schoonvader doet het zoals elk jaar weer goed. Waarschijnlijk zit de duivenmest er voor iets tussen. Bij mijn bezoek snijdt hij een bussel 'rabarberstekken' af. Rabarbermoes met brood kan me echt smaken! Daarin zal ik ze verwerken. Vorig jaar maakte ik rabarbertaart die ook wel lekker was. Misschien voor de volgende oogst.

Dit heb je nodig: 1 kg rabarberstelen, 1/2 kg suiker, 1 dl water, aardappelbloem - kookpot, houten lepel, maatbeker, glazen bokaaltjes met goed sluitend deksel

Zo maak je het:
  • verwijder het onderste deel van de rabarberstelen,
  • spel ze goed af en snijd ze, zonder te pellen, in blokjes van 2 cm,
  • doe ze in een kookpot,
  • laat zachtjes gaarstoven - voeg indien nodig een beetje water toe,
  • voeg op het einde de suiker toe en roer,
  • bind indien nodig met aardappelbloem,
  • laat doorkoken,
  • vul de potjes tot bijna tegen de rand - reinig de randen met water - sluit stevig af met het schroefdeksel.
.
Gezien in Ons Kookboek 1999 van KVLV

Reacties

Populaire posts